Siemie lniane na włosy, odchudzanie

Siemie to malutkie nasionka lnu, jego właściwości zdrowotne powinni docenić osoby mające problemy z przewodem pokarmowym, ale nie tylko bo okazuje się, że poza właściwościami zdrowotnymi jest też nieocenionym kosmetykiem.

Siemie ma szerokie zastosowanie nie tylko w lecznictwie zapobiegawczym i zdrowotnym, ale także i kosmetyce.

Siemie lniane właściwości zdrowotne

Właściwości siemienia lnianego wynikają głównie z zawartości nienasyconych kwasów omega -3, -6, które wpływają na obniżenie cholesterolu i wspomagają leczenie chorób serca. Zawartość wielu minerałów jak i witamin wpływa na poprawę kondycji skóry, paznokci i włosów.

Siemie lniane ma działanie grzybobójcze, antyutleniające dzięki temu stosuje się go w profilaktyce nowotworowej a zawartość błonnika wpływa korzystnie na pracę przewodu pokarmowego. Dodatkowo jest dobrym zielem w kuracji oczyszczającej organizm i diecie odchudzającej.

Siemie lniane wartości odżywcze

Jedna łyżka stołowa 7 g. Zawiera:

Wartość energetyczna – 37 kcal
Białko ogółem – 1.28 g
Tłuszcz – 2.95 g, w tym:
0.256 g nasyconych kwasów tłuszczowych
0.527 g jednonienasyconych kwasów tłuszczowych
2.011 g wielonienasyconych kwasów tłuszczowych


Węglowodany – 2.02 g
Błonnik – 1.9 g
Witaminy
Tiamina – 0.115 mg
Ryboflawina – 0.011 mg
Niacyna – 0.216 mg
Witamina B6 – 0.033 mg
Kwas foliowy – 6 µg
Witamina E – 0.02 mg
Witamina K – 0.3 µg
Minerały
Wapń – 18 mg
Żelazo – 0.40 mg
Magnez – 27 mg
Fosfor – 45 mg
Potas – 57 mg
Sód – 2 mg
Cynk – 0.30 mg


Źródło danych: USDA National Nutrient Database for Standard Reference


Siemie lniane zastosowanie

Len można spożywać na dwa sposoby – surowy jak i po obróbce termicznej. Jego zastosowanie w kuchni jest bardzo duże od wypieków po sosy, zupy. Poza samą kuchnią stosowany jest w lecznictwie i zdrowiu:

  • dolegliwości układu pokarmowego,
  • poprawia perystaltykę jelit, zapobiega zaparciom,
  • zmniejsza poziom złego cholesterolu(LDL),
  • obniża poziom glukozy we krwi,
  • zmniejsza ryzyko pojawienia się zakrzepów,
  • korzystnie wpływa na pracę mózgu i pamięci,
  • zapobiega nowotworom,
  • wspomaga odchudzanie,
  • infekcja dróg oddechowych.

Siemie lniane na odchudzanie

Świetnie sprawdza się podczas diety odchudzającej ze względu na uczucie sytości jakie nam daje po spożyciu. Poza sytością wzmaga nasz metabolizm i przyśpiesza procesy trawienne.

Pokarm – nasionka dodawać do produktów jakie spożywamy

Napój – 3 łyżeczki zalać gorącą wodą i przykryć na 15 min. i stosować.

Czy siemie lniane odchudza?

Nie odchudza, wspomaga odchudzanie podczas diety którą wybraliśmy.

Siemie lniane przygotowanie

Osoby, które siemię chcą stosować na co dzień polecamy dodawać do potraw, napoi lub jeść surowo a wszelkie przepisy znajdziecie poniżej:

Siemie lniane przepisy

Siemie lniane na włosy

  • Koktajl – 2 łyżki lnu gotować w szklance wody(15 min), przecedzamy i odstawiamy do ostygnięcia, następie pijemy(sok do smaku). Efekty widoczne po ok. 2 miesiącach stosowania codziennego.
  • Maseczka – 2 łyżki lnu zalewamy wodą i gotujemy na wolnym ogniu przez ok. 10 min mieszając. Gdy uzyskamy gęstą konsystencję odstawiamy aby ostygło, odcedzamy. Na wilgotne włosy nakładamy żel, owijamy folią i owijamy głowę ręcznikiem. Taki kompres trzymamy przez 30-40 min. a następnie zmywamy ciepłą wodą.

Napar z siemia lnianego

Jak przygotować napar z siemia lnianego – otóż 1 łyżkę ziela gotować w szklance wody przez ok. 15 min. Kisiel z siemienia odcedzić i spożywać.

Siemie lniane na twarz – maseczka

Ziarenka gotowane(wykorzystywane przy np naparach) lub świeże rozgniatamy dodajemy żółtko, oraz łyżkę miodu i dodajemy wodę niegazowaną lub przegotowaną. Mieszankę nakładamy na twarz, szyję oraz dekolt i trzymamy przez 15 min. Maseczkę zmyć ciepłą wodą a sama maseczka odżywi, oczyści, złuszczy stary naskórek i wygładzi skórę.

Siemie lniane z mlekiem i miodem

Mleko gotujemy w rondelku, następnie dodajemy len doprowadzamy do wrzenia i gotujemy przez ok. 5 min. Odstawiamy, aby ostygło i do ciepłego dodajemy miód, oraz inne dodatki wedle uznania.

Siemie lniane na żołądek

  • Gotowana – 1 łyżka siemienia gotować w szklance wody przez 15 min.
  • Napar – łyżkę zalewamy gorącą wodą, przykrywamy i odstawiamy na kwadrans,
  • Odwar – łyżkę nasion zalewamy wodą i gotujemy na wolnym ogniu przez 10 min.

Nie ważne jaką metodę wybierzecie pamiętajcie, aby len pić każdego dnia rano przed posiłkiem.

Siemie lniane przeciwwskazania

Czy siemie lniane jest zdrowe, lub posiada skutki uboczne w stosowaniu?

Len posiada niewielką ilość glikozydów cyjanogennych z których powstaje cyjanowodór, natomiast jest to naprawę niewielka ilość i jest zupełnie nieszkodliwa dla człowieka, ale niektórzy twierdzą, aby kobiety w ciąży i karmiące stosowały len z umiarem.

ZdrowaChwila Autor

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *